website hit counter

Finansinis raštingumas mokykloje

Forums VForumas N-18 Finansinis raštingumas mokykloje

  • Creator
    Discussion
  • #14263

    Anonimas (Autorius)

      Kaip manaot ar privaloma mokinius švuesti apie finansinį raštingumą jau nuo 7-8 klasės laikotarpio?

    Page 2 of 2
    • Author
      Replies
    • #14937

      Deleted User

        nu jus snekat, lyg istorija ir biologija irgi skirtingai moko, skirtingus dalykus pasakoja… ir net vadovelio neskaito zmones 😀

      • #14953

        Anonimas

          Mes apie ekonomiką. Na tikrai ne visi daro kažkokius verslo modelius, vienus moko teorijos, kitus praktiškiau

        • #14957

          Deleted User
            Anonimas

            Mes apie ekonomiką. Na tikrai ne visi daro kažkokius verslo modelius, vienus moko teorijos, kitus praktiškiau

            zinios tos pacios, vadoveliai tie patys. Pagal programas apie pinigus ir taupymus turi nuo 5klases pazindinti, va cia sutinku, kad kazin ar visi mokytojai ta i pamokas integruoja. Vyresniem paprasciau.

          • #14971

            Anonimas

              Niekaip netikiu kad visur vienodai, kiek mums buvo kad patys paskaityti arba tiesiog teoriškai skaičiavimom palūkanas

            • #14977

              Anonimas
                Anonimas
                Anonimas
                Anonimas
                Anonimas
                Anonimas
                Anonimas

                Tiesa, tik programa turi būt pritaikyta pagal vaikų supratimą. Mes irgi turėjom tokias pamokas… Bet ten kalbėjo apie visokius investavimus ir procentus, kur aš kaip 10-okė nieko nesupratau (labiausiai tai kam to reikia). Info buvo pateikiama be konteksto, tiesiog kaip dar viena matematikos pamokėlė – paskaičiuokit tą ir aną. Jei Marytė turi 100 eurų ir skolina jį petrui su 10 % palūkanom, tai kiek Petras turės grąžint ir pan.
                Dabar galvoju, kad būtų daug įdomiau jei pvz mokykla skirtų kažkokį biudžetą erdvių gražinimui ir vaikai galėtų patys suplanuot, paskirstyt kaip išleis tuos pinigus. Argumentuot, kad direktorius patvirtintų ir pan. Tai būtų praktiškas pavyzdys, kad jei nori ir naujo TV, ir šokiams muzikos įrangos, ir dar kažko, tai visko negali įpirkti ir reikia kažką rinktis. Na ir panašių praktinių užduočių prigalvot. Manau naudinga būtų ir plačiau apie būsto nuomą pakalbėt, studijų paskolas ir pan. – ko tikėtis po mokyklos, ko ieškot sutarty, kaip susiskaičiuot, ar tau užteks pinigų ir pan. Nes tokių praktinių įgūdžių nieks nepasako, o kai jau ateini į univerą ar darbą, tai visi tikisi, kad jau „turi žinot“.

                tai daro visa ta mokyklos, ne vien paskolos ir investavimas. Beje cia erdviu grazinimas irgi prie investavimo, turi suma ir paskirstyk ja, mokosi vaikai ir verslo modeli savo sugalvoti…Visko dabar buna per pamokas, vyksta i uzsiemimus bankuose,kur kalbama su vaikais apie pinigus,o ne paskolas. Banke aiskinama apie mokescius, kuriuos jiems reiks moket baigus mokykla ir t.t.

                Tai aš tikiu, kad visos mokyklos skirtingos ir moko skirtingų dalykų. Tiesiog pasidalijau, koks nenusisekęs reikalas buvo mano laiku mokykloj.
                Nors va vyro sesė neseniai mokyklą baigė, tai irgi išėjo visai nesiorientuodama. Kiek turi – tiek išleidžia, kai neturi – taupo. Dar gerai, kad skolintis įpročio neturi, bet čia gal jau ir šeimos įtaka. Nes tėvai labai mokino, auklėjo, visi vaikai taupyt buvo mokinami didesniem nebūtiniem pirkiniam ir pan. Tai broliai kaip ir ok su pinigais, o ji visiškai lengvabūdiškai į tai žiūri. Ir nežinau, ar čia vien šeimą gali kaltint (kai visiem tai bandė skiepint). Ar ir mokyklos programas skirtingas, ar tiesiog patys žmonės labai skirtingi ir mokyk nemokęs – tiesiog nesimoko.

                mokyklos negali skirtingai mokinti, cia ekonomikos pamoku programa, jie visi ta pati turi zinoti ir suprasti, gi net egza privalomai laike visi siemet, kas rinkosi ekonomika.

                Rašot kaip mokyklos nelankius 😀 Tai kokia matematika gal ir mažai skiriasi. Visi kiti dalykai juk nuo mokytojo labai priklauso… Nesakau, kad tai gerai ar taip ir turi būti. Bet faktas, kad taip yra.

                Jus gal lanket pries kazkiek metu, bet suvokiat, kad yra Ekonomikos tie patys vadoveliai, ta pati programa, nes egzus tai reik paruosti pagal ta pacia bendra programa 🙂 negali vienus mokyt vieno,o kitur kito, kai visi turi mokintis ta pati,ka liepia svietimo skyrius.

                Tai taip, mes irgi turėjom ir ekonomikos vadovėlius, ir pratybas. Nors ir lankiau „prieš kažkiek metų“. Bet juk viskas priklauso nuo mokytojo… Kam čia ginčytis kvailai. Kiekvienoj mokykloj skiriasi, kiekvieno mokytojo metodai skiriasi. Ta pati lietuvių kalba, kur egzus visi laiko jau n metų be išimčių, vis tiek mokytojai skirtingai mokina ir vieni vaikai vienokius kūrinius skaito, kiti – kitokius. Ar jūs kada žiūrėjot į programą? Ji plati. Pasirenkamų kūrinių krūvos. Mokytojai ima kas jiem patiem patinka ar pagal jų supratimą „bus gerai vaikam“. Ar taip turi būti? NE. Tą jau rašiau, tai pasikartosiu, nes neįsiskaitėt. Yra gerų mokytojų, kurie sąžiningai vaikus ruošia egzui ir gyvenimui tuo pačiu. Bet dauguma daro kaip lengviau, mokina minimumą. O ypač tokiuose moksluose kaip geografija, biologija, ekonomika, kur „niekam nereikia“. Juk vienetai lanko ir rimtai šias sritis renkasi (vyresnėse klasėse). Tai kas jau rimtai tuo domisi, su tuo ir užsiima, ruošia egzam, o visi kiti vaikai lieka „kaip išeina“.

              • #14981

                Anonimas

                  Tai taip, mokytojai juk parašo kad praėjo viską, o kaip realiai, tik mokiniai ir žino

                • #14985

                  Anonimas
                    Anonimas

                    Tai taip, mokytojai juk parašo kad praėjo viską, o kaip realiai, tik mokiniai ir žino

                    Būtent. Jei ne mano mama muzikos mokytoja, tai nebūčiau žinojus, kad toks dalykas kaip muzikos teorija ir istorija egzistuoja. Mokykloj buvo 3 mokytojos, pas visas nuo 5 iki 12 kl pasimokiau po kažkiek, nė viena nemokino istorijos. Tiesiog ateina, kažką padainuoji, pažiūri filmukus ir viskas. Mama pakraupus buvo, kai sužinojo, kaip mūsų mokykloj moko muzikos (ji dirbo kitoj mokykloj). Bet nieks nuo jos skundo nepasikeitė…

                  • #15026

                    Anonimas

                      Tai taip, mes irgi tik dainuodavo per muziką, o juk programoje yra ir teorija

                    • #15034

                      Anonimas

                        O mes per muzika nieko neveikdavom. Ziniu nulis. Atrode tada normalu per dailes ir muzikos pamokas nieko neveikt, nes visi nerimtu dalyku laike. Po 10m po mokyklos baigimo supranti, kad kitus kitose mokyklose moke ir kas avangardas yra ir kuriniu rode, o per muzika NET dainavo pagal natas ir moke apie kompozitorius.

                        Ekonomikos irgi nemoke ir tas atsiliepe. Kalbejau neseniai su daug uzdirbancia moterim, pas ja mokykloj buvo ekonomikos pagrindai ir sake dar mokykloj susiplanavo karjera, investavimus ir t.t. Kai as tuo tarpu tegirdejau, stok kur nori, svarbu patiktu. Is to patikimo istojau ir nulis darbu su tokia specialybe. Cia ir baiges karjera 😀

                        Tai bent ekonomika ir verslumas tikrai svarbus dalykas, nes cia ne verslininkam, o visiems reikalinga, kad nenuskurstum ir nereiketu 30-40m bunant nuo nulio pradet, ka kiti seniai dare.

                      • #15035

                        Anonimas

                          Bet tokių dalykų kaip teisingi sprendimai mln ir išmokys, arba turi įgimtą supratimą, arba mokaisi iš klaidų

                        • #15038

                          Anonimas

                            tai yra skirtumas kas buvo pries 10m ir kas dabar. Pries 20m isvis ekonomikos pamokos nebuvo, muzika tik padainuot vaikai mokejo.

                            Bet temoje klausia kodel…Tai reiktu nuspresti apie ka diskutuojama, kas buvo pries 10-20m ar kas dabar daroma? 🙂
                            Nes dabar pirmoku kruvis ir medziaga yra wow sokiruojanti, pirmokeliai toki kruvi ir ziniu srauta gauna, kad stebina tiesiog. Nes dabar svietimo ministerijos tikslas padaryti egzus kas kelis metus. Tuoj 4kl egzaminu neislaikius speju i 5kl tiesiog nekels. Nes dabar butent mokytojams po visu Pupp patikrinimu eina rastai, kodel neismokytos temos.

                            Jei jau diskutuojama, tai diskutuokime apie nuo siu metu ivesta nauja programa visom klasem ir vadoveliu nebuvima. Na gal kitais metais geriau pasirodys,nes siemet moke vaikus kas kaip galejo is lapu ir interneto.

                          • #15039

                            Anonimas
                              Anonimas

                              tai yra skirtumas kas buvo pries 10m ir kas dabar. Pries 20m isvis ekonomikos pamokos nebuvo, muzika tik padainuot vaikai mokejo.

                              Bet temoje klausia kodel…Tai reiktu nuspresti apie ka diskutuojama, kas buvo pries 10-20m ar kas dabar daroma? 🙂
                              Nes dabar pirmoku kruvis ir medziaga yra wow sokiruojanti, pirmokeliai toki kruvi ir ziniu srauta gauna, kad stebina tiesiog. Nes dabar svietimo ministerijos tikslas padaryti egzus kas kelis metus. Tuoj 4kl egzaminu neislaikius speju i 5kl tiesiog nekels. Nes dabar butent mokytojams po visu Pupp patikrinimu eina rastai, kodel neismokytos temos.

                              Jei jau diskutuojama, tai diskutuokime apie nuo siu metu ivesta nauja programa visom klasem ir vadoveliu nebuvima. Na gal kitais metais geriau pasirodys,nes siemet moke vaikus kas kaip galejo is lapu ir interneto.

                              Na, kalba eina apie finansini rastinguma ir jo butinumas toks pats kaip ir pries 10 ar 20m.

                              Srautai info tikrai normalus, perziurejau matematikos egzo programa, sprendziaus uzduotis, nera kazko kosmisko. Net univere palengvintos programos nei kad buve. Daug ministerija daro feilu, bet cia ne ta tema.

                            • #15041

                              Anonimas

                                tai pagal programas mokymosi, vaikams apie pinigus ir visa kita turi pasakoti jau pradinese 🙂 tokia programa. Tai mokytojos,kadangi jos keiciasi, o ir skirtingos pamokos ir klases, manau tikrai igyvendina programa vienaip ar kitaip. Nes ent darzelyje mokina vaikus skaiciuoti pinigelius. Mokyklose kaziuko mugeje vaikai pardavineje savo kurinius kepinius, ivertina produkta, parduoda ji ir t.t.

                                O kas buvo pries 10m tai nelabai jau svarbu. Nes jau tikrai esam suauge ir galime patys tuo dometis.

                              • #15043

                                Anonimas

                                  Buvo ekonomika, 9 klasėj mokiausi kokiais 2001 m

                                • #15048

                                  Anonimas
                                    Anonimas

                                    Buvo ekonomika, 9 klasėj mokiausi kokiais 2001 m

                                    mano miestelyje tais metais is 4mokyklu tik 1 gimnazija turejo ekonomikos pamokas 🙂

                                  Page 2 of 2

                                  Log in to reply.